သဒ္ဒနီတိဓာတ်၂

 ၁၁။အဆိ အာယာေမ၊ အဥၦတိ၊

*အဆိ-အဆိဓာတ္သည္၊အာယာေမ

-ရွည္လ်ား က်ယ္ျပန္႕ေအာင္ ဆြဲငင္

ျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏။ အၪၦတိ-ဆြဲငင္

၏။

၁၂။အဇ ေခပေန ဂတိမွိ စ၊ အဇတိ၊

အေဇာ၊

*အဇ-အဇဓာတ္သည္၊ေခပေန-ပယ္

ျခင္း၌၎၊ဂတိမွိ စ-သြားျခင္း၌၎၊

ဝတၱတိ-ျဖစ္၏၊

အဇတိ-ပယ္၏၊သြား၏၊ အေဇာ-

ဆိတ္၊

၁၃။အဇၨ အဇၨေန၊ အဇၨတိ။

*အဇၨ-အဇၨဓာတ္သည္၊အဇၨေန-

ရျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏၊ အဇၨတိ-ရ၏။

၁၄။အဥၥ ဗ်ယဂတိယံ၊ အဥၥတိ၊

*အဥၥ-အဥၥဓာတ္သည္၊ဗ်ယဂတိယံ-

ပ်က္စီးျခင္းသို႕ေရာက္ျခင္း၌၊ဝတၱတိ-

ျဖစ္၏၊ အဥၥတိ-ပ်က္စီးျခင္းသို႕ေရာ

က္၏။

၁၅။အဥၥဳ ဂတိပူဇနာသု၊မဂၢံ အဥၥတိ၊

ဗုဒၶံ အဥၥတိ၊ ဥဒၶံ အႏုဂၢႏ႖ာ တိရိယံ

အဥၥိေတာတိ တိရစၧာေနာ၊

ကဋဳကဥၥဳကတာ။

*အဥၥဳ-အဥၥဳဓာတ္သည္၊ဂတိပူဇနာ

သု-သြားျခင္းပူေဇာ္ျခင္းတို႕၌၊ဝတၱ

တိ-ျဖစ္၏။ မဂၢံ-လမ္းကို၊အဥၥတိ-

သြား၏၊ ဗုဒၶံ-ဘုရားကို၊အဥၥတိ-ပူ

ေဇာ္၏၊ဥဒၶံ-အထက္သို႕၊အႏုဂၢႏ႖ာ-

မတက္မူ၍၊တိရိယံ-အလ်ားလိုက္၊

အဥၥိေတာ-သြားတတ္၏၊ဣတိ-ထို႕

ေၾကာင္႕၊တိရစၧာေနာ-တိရစၧာန္မည္

၏။ ကဋဳကဥၥဳကတာ-ေတာင္းသူကို

ျမင္၍ ခါးစပ္သည္၏အျဖစ္ေၾကာင္႕

စိတ္ကို တြန္႕သြားေစေသာသူ၏အ

ျဖစ္။

၁၆။အဋ ဂတိယံ၊ အဋတိ။

*အဋ-အဋဓာတ္သည္၊ဂတိယံ-သြား

ျခင္း၌၊ ဝတၱတိ-ျဖစ္၏။ အဋတိ-

သြား၏။

၁၇။အ႗ အနာဒေရ၊ အေ႗တိ

အ႗ယတိ။

*အ႗-အ႗ဓာတ္သည္၊အနာဒေရ-

မ႐ိုမေသျဖစ္ျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏၊

အေ႗တိ-အ႗ယတိ-မ႐ိုမေသျဖစ္၏။

၁၈။အဌိ ဂတိယံ၊ အဏၭတိ၊

*အဌိ-အဌိဓာတ္သည္၊ဂတိယံ-သြား

ျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏၊ အဏၭတိ-သြား

၏။

၁၉။အၮ အဘိေယာေဂ၊ အၮတိ။

*အၮ-အၮဓာတ္သည္၊အဘိေယာ

ေဂ-တရားေတြ႕ျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္

၏။ အၮတိ-တရားေတြ႕၏၊

၂၀။အဏ သေဒၵ၊ အဏတိ၊ 

အဏေကာ၊ျဗာဟၼေဏာ။

+အဏ-အဏဓာတ္သည္၊ သေဒၵ-

အသံျပဳျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏။

အဏတိ-အသံျပဳ၏၊ အဏေကာ-

အသံျပဳသူ၊ ျဗာဟၼေဏာ-ပုဏၰား။


Uni၁၁။အဆိ အာယာမေ၊ အဉ္ဆတိ၊

*အဆိ-အဆိဓာတ်သည်၊အာယာမေ

-ရှည်လျား ကျယ်ပြန့်အောင် ဆွဲငင်

ခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏။ အဉ္ဆတိ-ဆွဲငင်

၏။

၁၂။အဇ ခေပနေ ဂတိမှိ စ၊ အဇတိ၊

အဇော၊

*အဇ-အဇဓာတ်သည်၊ခေပနေ-ပယ်

ခြင်း၌၎င်း၊ဂတိမှိ စ-သွားခြင်း၌၎င်း၊

ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏၊

အဇတိ-ပယ်၏၊သွား၏၊ အဇော-

ဆိတ်၊

၁၃။အဇ္ဇ အဇ္ဇနေ၊ အဇ္ဇတိ။

*အဇ္ဇ-အဇ္ဇဓာတ်သည်၊အဇ္ဇနေ-

ရခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏၊ အဇ္ဇတိ-ရ၏။

၁၄။အဉ္စ ဗျယဂတိယံ၊ အဉ္စတိ၊

*အဉ္စ-အဉ္စဓာတ်သည်၊ဗျယဂတိယံ-

ပျက်စီးခြင်းသို့ရောက်ခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-

ဖြစ်၏၊ အဉ္စတိ-ပျက်စီးခြင်းသို့ရော

က်၏။

၁၅။အဉ္စု ဂတိပူဇနာသု၊မဂ္ဂံ အဉ္စတိ၊

ဗုဒ္ဓံ အဉ္စတိ၊ ဥဒ္ဓံ အနုဂ္ဂန္တွာ တိရိယံ

အဉ္စိတောတိ တိရစ္ဆာနော၊

ကဋုကဉ္စုကတာ။

*အဉ္စု-အဉ္စုဓာတ်သည်၊ဂတိပူဇနာ

သု-သွားခြင်းပူဇော်ခြင်းတို့၌၊ဝတ္တ

တိ-ဖြစ်၏။ မဂ္ဂံ-လမ်းကို၊အဉ္စတိ-

သွား၏၊ ဗုဒ္ဓံ-ဘုရားကို၊အဉ္စတိ-ပူ

ဇော်၏၊ဥဒ္ဓံ-အထက်သို့၊အနုဂ္ဂန္တွာ-

မတက်မူ၍၊တိရိယံ-အလျားလိုက်၊

အဉ္စိတော-သွားတတ်၏၊ဣတိ-ထို့

ကြောင့်၊တိရစ္ဆာနော-တိရစ္ဆာန်မည်

၏။ ကဋုကဉ္စုကတာ-တောင်းသူကို

မြင်၍ ခါးစပ်သည်၏အဖြစ်ကြောင့်

စိတ်ကို တွန့်သွားစေသောသူ၏အ

ဖြစ်။

၁၆။အဋ ဂတိယံ၊ အဋတိ။

*အဋ-အဋဓာတ်သည်၊ဂတိယံ-သွား

ခြင်း၌၊ ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏။ အဋတိ-

သွား၏။

၁၇။အဋ္ဋ အနာဒရေ၊ အဋ္ဋေတိ

အဋ္ဋယတိ။

*အဋ္ဋ-အဋ္ဋဓာတ်သည်၊အနာဒရေ-

မရိုမသေဖြစ်ခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏၊

အဋ္ဋေတိ-အဋ္ဋယတိ-မရိုမသေဖြစ်၏။

၁၈။အဌိ ဂတိယံ၊ အဏ္ဌတိ၊

*အဌိ-အဌိဓာတ်သည်၊ဂတိယံ-သွား

ခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏၊ အဏ္ဌတိ-သွား

၏။

၁၉။အဍ္ဍ အဘိယောဂေ၊ အဍ္ဍတိ။

*အဍ္ဍ-အဍ္ဍဓာတ်သည်၊အဘိယော

ဂေ-တရားတွေ့ခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်

၏။ အဍ္ဍတိ-တရားတွေ့၏၊

၂၀။အဏ သဒ္ဒေ၊ အဏတိ၊ 

အဏကော၊ဗြာဟ္မဏော။

+အဏ-အဏဓာတ်သည်၊ သဒ္ဒေ-

အသံပြုခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏။

အဏတိ-အသံပြု၏၊ အဏကော-

အသံပြုသူ၊ ဗြာဟ္မဏော-ပုဏ္ဏား။

Comments

Popular posts from this blog

သီတဥတုႏွင္႔ဥဏွဥတု ေလာင္ကြ်မ္းပုံအထူး

မဟာဇာတိဝဂၤ

သီတေတေဇာစာ