သဒ္ဒနီတိဓာတ်၂
၁၁။အဆိ အာယာေမ၊ အဥၦတိ၊
*အဆိ-အဆိဓာတ္သည္၊အာယာေမ
-ရွည္လ်ား က်ယ္ျပန္႕ေအာင္ ဆြဲငင္
ျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏။ အၪၦတိ-ဆြဲငင္
၏။
၁၂။အဇ ေခပေန ဂတိမွိ စ၊ အဇတိ၊
အေဇာ၊
*အဇ-အဇဓာတ္သည္၊ေခပေန-ပယ္
ျခင္း၌၎၊ဂတိမွိ စ-သြားျခင္း၌၎၊
ဝတၱတိ-ျဖစ္၏၊
အဇတိ-ပယ္၏၊သြား၏၊ အေဇာ-
ဆိတ္၊
၁၃။အဇၨ အဇၨေန၊ အဇၨတိ။
*အဇၨ-အဇၨဓာတ္သည္၊အဇၨေန-
ရျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏၊ အဇၨတိ-ရ၏။
၁၄။အဥၥ ဗ်ယဂတိယံ၊ အဥၥတိ၊
*အဥၥ-အဥၥဓာတ္သည္၊ဗ်ယဂတိယံ-
ပ်က္စီးျခင္းသို႕ေရာက္ျခင္း၌၊ဝတၱတိ-
ျဖစ္၏၊ အဥၥတိ-ပ်က္စီးျခင္းသို႕ေရာ
က္၏။
၁၅။အဥၥဳ ဂတိပူဇနာသု၊မဂၢံ အဥၥတိ၊
ဗုဒၶံ အဥၥတိ၊ ဥဒၶံ အႏုဂၢႏ႖ာ တိရိယံ
အဥၥိေတာတိ တိရစၧာေနာ၊
ကဋဳကဥၥဳကတာ။
*အဥၥဳ-အဥၥဳဓာတ္သည္၊ဂတိပူဇနာ
သု-သြားျခင္းပူေဇာ္ျခင္းတို႕၌၊ဝတၱ
တိ-ျဖစ္၏။ မဂၢံ-လမ္းကို၊အဥၥတိ-
သြား၏၊ ဗုဒၶံ-ဘုရားကို၊အဥၥတိ-ပူ
ေဇာ္၏၊ဥဒၶံ-အထက္သို႕၊အႏုဂၢႏ႖ာ-
မတက္မူ၍၊တိရိယံ-အလ်ားလိုက္၊
အဥၥိေတာ-သြားတတ္၏၊ဣတိ-ထို႕
ေၾကာင္႕၊တိရစၧာေနာ-တိရစၧာန္မည္
၏။ ကဋဳကဥၥဳကတာ-ေတာင္းသူကို
ျမင္၍ ခါးစပ္သည္၏အျဖစ္ေၾကာင္႕
စိတ္ကို တြန္႕သြားေစေသာသူ၏အ
ျဖစ္။
၁၆။အဋ ဂတိယံ၊ အဋတိ။
*အဋ-အဋဓာတ္သည္၊ဂတိယံ-သြား
ျခင္း၌၊ ဝတၱတိ-ျဖစ္၏။ အဋတိ-
သြား၏။
၁၇။အ႗ အနာဒေရ၊ အေ႗တိ
အ႗ယတိ။
*အ႗-အ႗ဓာတ္သည္၊အနာဒေရ-
မ႐ိုမေသျဖစ္ျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏၊
အေ႗တိ-အ႗ယတိ-မ႐ိုမေသျဖစ္၏။
၁၈။အဌိ ဂတိယံ၊ အဏၭတိ၊
*အဌိ-အဌိဓာတ္သည္၊ဂတိယံ-သြား
ျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏၊ အဏၭတိ-သြား
၏။
၁၉။အၮ အဘိေယာေဂ၊ အၮတိ။
*အၮ-အၮဓာတ္သည္၊အဘိေယာ
ေဂ-တရားေတြ႕ျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္
၏။ အၮတိ-တရားေတြ႕၏၊
၂၀။အဏ သေဒၵ၊ အဏတိ၊
အဏေကာ၊ျဗာဟၼေဏာ။
+အဏ-အဏဓာတ္သည္၊ သေဒၵ-
အသံျပဳျခင္း၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏။
အဏတိ-အသံျပဳ၏၊ အဏေကာ-
အသံျပဳသူ၊ ျဗာဟၼေဏာ-ပုဏၰား။
Uni၁၁။အဆိ အာယာမေ၊ အဉ္ဆတိ၊
*အဆိ-အဆိဓာတ်သည်၊အာယာမေ
-ရှည်လျား ကျယ်ပြန့်အောင် ဆွဲငင်
ခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏။ အဉ္ဆတိ-ဆွဲငင်
၏။
၁၂။အဇ ခေပနေ ဂတိမှိ စ၊ အဇတိ၊
အဇော၊
*အဇ-အဇဓာတ်သည်၊ခေပနေ-ပယ်
ခြင်း၌၎င်း၊ဂတိမှိ စ-သွားခြင်း၌၎င်း၊
ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏၊
အဇတိ-ပယ်၏၊သွား၏၊ အဇော-
ဆိတ်၊
၁၃။အဇ္ဇ အဇ္ဇနေ၊ အဇ္ဇတိ။
*အဇ္ဇ-အဇ္ဇဓာတ်သည်၊အဇ္ဇနေ-
ရခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏၊ အဇ္ဇတိ-ရ၏။
၁၄။အဉ္စ ဗျယဂတိယံ၊ အဉ္စတိ၊
*အဉ္စ-အဉ္စဓာတ်သည်၊ဗျယဂတိယံ-
ပျက်စီးခြင်းသို့ရောက်ခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-
ဖြစ်၏၊ အဉ္စတိ-ပျက်စီးခြင်းသို့ရော
က်၏။
၁၅။အဉ္စု ဂတိပူဇနာသု၊မဂ္ဂံ အဉ္စတိ၊
ဗုဒ္ဓံ အဉ္စတိ၊ ဥဒ္ဓံ အနုဂ္ဂန္တွာ တိရိယံ
အဉ္စိတောတိ တိရစ္ဆာနော၊
ကဋုကဉ္စုကတာ။
*အဉ္စု-အဉ္စုဓာတ်သည်၊ဂတိပူဇနာ
သု-သွားခြင်းပူဇော်ခြင်းတို့၌၊ဝတ္တ
တိ-ဖြစ်၏။ မဂ္ဂံ-လမ်းကို၊အဉ္စတိ-
သွား၏၊ ဗုဒ္ဓံ-ဘုရားကို၊အဉ္စတိ-ပူ
ဇော်၏၊ဥဒ္ဓံ-အထက်သို့၊အနုဂ္ဂန္တွာ-
မတက်မူ၍၊တိရိယံ-အလျားလိုက်၊
အဉ္စိတော-သွားတတ်၏၊ဣတိ-ထို့
ကြောင့်၊တိရစ္ဆာနော-တိရစ္ဆာန်မည်
၏။ ကဋုကဉ္စုကတာ-တောင်းသူကို
မြင်၍ ခါးစပ်သည်၏အဖြစ်ကြောင့်
စိတ်ကို တွန့်သွားစေသောသူ၏အ
ဖြစ်။
၁၆။အဋ ဂတိယံ၊ အဋတိ။
*အဋ-အဋဓာတ်သည်၊ဂတိယံ-သွား
ခြင်း၌၊ ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏။ အဋတိ-
သွား၏။
၁၇။အဋ္ဋ အနာဒရေ၊ အဋ္ဋေတိ
အဋ္ဋယတိ။
*အဋ္ဋ-အဋ္ဋဓာတ်သည်၊အနာဒရေ-
မရိုမသေဖြစ်ခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏၊
အဋ္ဋေတိ-အဋ္ဋယတိ-မရိုမသေဖြစ်၏။
၁၈။အဌိ ဂတိယံ၊ အဏ္ဌတိ၊
*အဌိ-အဌိဓာတ်သည်၊ဂတိယံ-သွား
ခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏၊ အဏ္ဌတိ-သွား
၏။
၁၉။အဍ္ဍ အဘိယောဂေ၊ အဍ္ဍတိ။
*အဍ္ဍ-အဍ္ဍဓာတ်သည်၊အဘိယော
ဂေ-တရားတွေ့ခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်
၏။ အဍ္ဍတိ-တရားတွေ့၏၊
၂၀။အဏ သဒ္ဒေ၊ အဏတိ၊
အဏကော၊ဗြာဟ္မဏော။
+အဏ-အဏဓာတ်သည်၊ သဒ္ဒေ-
အသံပြုခြင်း၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏။
အဏတိ-အသံပြု၏၊ အဏကော-
အသံပြုသူ၊ ဗြာဟ္မဏော-ပုဏ္ဏား။
Comments
Post a Comment