သဒ္ဒနီတိဓာတ်၅

 ၅၁။ဣ ဂတိယံ။

ေယသံ ဓာတူနံ ဂတိအေတၳာ၊ဗုဒၶိပိ

ေတသံ အေတၳာ။ ပဝတၱိပါပုဏာနိပိ။

ဣတိ၊ဧတိ၊ဥေဒတိ၊ ဥဒါယတိ၊

ဥေပတိ၊သမုေပတိ၊ေဝတိ၊အေပတိ၊

အေဝတိ၊အေႏြတိ၊သေမတိ၊အဘိသ

ေမတိ၊သမေယာ၊အဘိသမေယာ၊

ဤတိ၊ဥဒိ၊ဧေကာဒိ၊ပ႑ိေတာ၊

ဣေတာ၊ဥဒိေတာ၊ဥေပေတာ၊သမုေပ

ေတာ၊အႏြိေတာ၊အေပေတာ၊သေမ

ေတာ၊ဧတေဗၺာ၊ပေစၥတေဗၺာ၊ပဋိယ

မာေနာ၊ပဋိေစၥာ၊ဧေႏၲာ၊အဓိေပၸေတာ၊

အဓိပၸါေယာ၊ပစၥေယာ၊

ပေစၥတုံ၊ဥေပတုံ၊သမုေပတုံ၊အေႏြတုံ၊

သေမတုံ၊အဘိသေမတုံ၊ဣစၥ၊ ပဋိစၥ၊

သေမစၥ၊အဘိသေမစၥ၊အေပစၥ၊ဥေပစၥၢ၊

ပဋိမုခံ ဣတြာ၊ဣတြာန၊ဥေပတြာ၊

ဥေပတြာန၊ဥေပတုန။

*ဣ-ဣဓာတ္သည္၊ဂတိယံ-သြားျခင္း

၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏။ ေယသံ ဓာတူနံ-

အၾကင္ဓာတ္တို႕၏၊ ဂတိအေတၳာ-

ဂတိအနက္သည္၊ေဟာတိ-ျဖစ္၏၊

ေတသံ-ထိုဓာတ္တို၏၊ဗုဒၶိပိ အေတၳာ

-သိျခင္းအနက္သည္လည္း၊

ေဟာတိ-ျဖစ္၏၊ပဝတၱိပါပုဏာနိပိ-

ျဖစ္ျခင္းေရာက္ျခင္းအနက္တို႕သည္

လည္း၊ေဟာႏၲိ-ျဖစ္ကုန္၏။

ဣတိ-ျဖစ္၏၊ ဧတိ-သြား၏၊ဥေဒတိ-

ျဖစ္၏၊တက္၏၊ဥဒါယတိ-ထေစ၏၊

ဥေပတိ-ေရာက္၏၊သမုေပတိ-

ေကာင္းစြာျပည္႕စုံ၏၊ ေဝတိ-ကင္း၏။

အေပတိ-ဖဲ၏။ အေဝတိ-သိ၏။

အေႏြတိ-အစဥ္လိုက္၏၊ သေမတိ-

ညီၫြတ္၏၊ေပါင္းစု၏၊စုေဝး၏၊

အဘိသေမတိ-သိ၏၊သမေယာ-

အေၾကာင္းညီၫြတ္ျခင္း၊ အခြင္႕၊အခါ၊

အေပါင္း၊အေၾကာင္း၊အယူ၊ရျခင္း၊

ပယ္ျခင္း၊ထိုးတြင္း၍သိျခင္း၊

အဘိသမေယာ- ထိုးတြင္း၍သိျခင္း။

ဤတိ-ေဘးရန္၊ ဥဒိ-ထေစျခင္း၊ျဖစ္

ေစျခင္း၊ ဧေကာဒိ-သမာဓိ၊

ပ႑ိေတာ-ပညာရွိ၊ ဣေတာ-ေရာက္

သည္၊ဥဒိေတာ-ေျပာဆိုေသာ၊တက္

ေသာ၊ ဥေပေတာ-ျပည္႕စံုေသာ၊

သမုေပေတာ-ေကာင္းစြာ ျပည္စံု

ေသာ။ အႏြိေတာ-အစဥ္လိုက္သည္၊

အေပေတာ-ဖဲသည္၊

သေမေတာ-ေပါင္းစုသည္၊ဧတေဗၺာ-

သြားအပ္သည္၊ ပေစၥတေဗၺာ-ေရွးရႈ

ေရာက္အပ္သည္၊ပဋိယမာေနာ-

ေရွးရႈသြားသည္၊ ပဋိေစၥာ-ေရွးရႈေရာ

က္အပ္သည္၊ ဧေႏၲာ-လာသည္၊

အဓိေပၸေတာ-အလိုရွိအပ္သည္၊

အဓိပၸါေယာ-အဓိပၸါယ္။ပစၥေယာ-

အေၾကာင္း။ပေစၥတုံ-သိျခင္းငွါ၊

ဥေပတုံ-ေရာက္ျခင္းငွါ၊သမုေပတုံ-

ေကာင္းစြာျပည္႕စုံျခင္းငွါ၊အေႏြတုံ-

အစဥ္လိုက္ျခင္းငွါ၊သေမတုံ-ညီၫြတ္

ျခင္းငွါ၊အဘိသေမတုံ-ထိုးတြင္း၍သိ

ျခင္းငွါ၊ဣစၥ-ေရက္၍၊ပဋိစၥ-စြဲ၍၊

သေမစၥ-ေပါင္းစု၍၊ အဘိသေမစၥ-သိ

၍၊အေပစၥ-ဖဲ၍။ဥေပစၥ-ေရာက္၍၊

ပဋိမုခံ -ေရွးရႈ၊ဣတြာ-ေရာက္၍ ၊

ဣတြာန-ေရာက္၍၊

ဥေပတြာ-ဥေပတြာန-ဥေပတုန-

ကပ္ေရာက္၍။


Uni၅၁။ဣ ဂတိယံ။

ယေသံ ဓာတူနံ ဂတိအတ္ထော၊ဗုဒ္ဓိပိ

တေသံ အတ္ထော။ ပဝတ္တိပါပုဏာနိပိ။

ဣတိ၊ဧတိ၊ဥဒေတိ၊ ဥဒါယတိ၊

ဥပေတိ၊သမုပေတိ၊ဝေတိ၊အပေတိ၊

အဝေတိ၊အနွေတိ၊သမေတိ၊အဘိသ

မေတိ၊သမယော၊အဘိသမယော၊

ဤတိ၊ဥဒိ၊ဧကောဒိ၊ပဏ္ဍိတော၊

ဣတော၊ဥဒိတော၊ဥပေတော၊သမုပေ

တော၊အနွိတော၊အပေတော၊သမေ

တော၊ဧတဗ္ဗော၊ပစ္စေတဗ္ဗော၊ပဋိယ

မာနော၊ပဋိစ္စော၊ဧန္တော၊အဓိပ္ပေတော၊

အဓိပ္ပါယော၊ပစ္စယော၊

ပစ္စေတုံ၊ဥပေတုံ၊သမုပေတုံ၊အနွေတုံ၊

သမေတုံ၊အဘိသမေတုံ၊ဣစ္စ၊ ပဋိစ္စ၊

သမေစ္စ၊အဘိသမေစ္စ၊အပေစ္စ၊ဥပေစ္စ္ဂ၊

ပဋိမုခံ ဣတွာ၊ဣတွာန၊ဥပေတွာ၊

ဥပေတွာန၊ဥပေတုန။

*ဣ-ဣဓာတ်သည်၊ဂတိယံ-သွားခြင်း

၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏။ ယေသံ ဓာတူနံ-

အကြင်ဓာတ်တို့၏၊ ဂတိအတ္ထော-

ဂတိအနက်သည်၊ဟောတိ-ဖြစ်၏၊

တေသံ-ထိုဓာတ်တို၏၊ဗုဒ္ဓိပိ အတ္ထော

-သိခြင်းအနက်သည်လည်း၊

ဟောတိ-ဖြစ်၏၊ပဝတ္တိပါပုဏာနိပိ-

ဖြစ်ခြင်းရောက်ခြင်းအနက်တို့သည်

လည်း၊ဟောန္တိ-ဖြစ်ကုန်၏။

ဣတိ-ဖြစ်၏၊ ဧတိ-သွား၏၊ဥဒေတိ-

ဖြစ်၏၊တက်၏၊ဥဒါယတိ-ထစေ၏၊

ဥပေတိ-ရောက်၏၊သမုပေတိ-

ကောင်းစွာပြည့်စုံ၏၊ ဝေတိ-ကင်း၏။

အပေတိ-ဖဲ၏။ အဝေတိ-သိ၏။

အနွေတိ-အစဉ်လိုက်၏၊ သမေတိ-

ညီညွတ်၏၊ပေါင်းစု၏၊စုဝေး၏၊

အဘိသမေတိ-သိ၏၊သမယော-

အကြောင်းညီညွတ်ခြင်း၊ အခွင့်၊အခါ၊

အပေါင်း၊အကြောင်း၊အယူ၊ရခြင်း၊

ပယ်ခြင်း၊ထိုးတွင်း၍သိခြင်း၊

အဘိသမယော- ထိုးတွင်း၍သိခြင်း။

ဤတိ-ဘေးရန်၊ ဥဒိ-ထစေခြင်း၊ဖြစ်

စေခြင်း၊ ဧကောဒိ-သမာဓိ၊

ပဏ္ဍိတော-ပညာရှိ၊ ဣတော-ရောက်

သည်၊ဥဒိတော-ပြောဆိုသော၊တက်

သော၊ ဥပေတော-ပြည့်စုံသော၊

သမုပေတော-ကောင်းစွာ ပြည်စုံ

သော။ အနွိတော-အစဉ်လိုက်သည်၊

အပေတော-ဖဲသည်၊

သမေတော-ပေါင်းစုသည်၊ဧတဗ္ဗော-

သွားအပ်သည်၊ ပစ္စေတဗ္ဗော-ရှေးရှု

ရောက်အပ်သည်၊ပဋိယမာနော-

ရှေးရှုသွားသည်၊ ပဋိစ္စော-ရှေးရှုရော

က်အပ်သည်၊ ဧန္တော-လာသည်၊

အဓိပ္ပေတော-အလိုရှိအပ်သည်၊

အဓိပ္ပါယော-အဓိပ္ပါယ်။ပစ္စယော-

အကြောင်း။ပစ္စေတုံ-သိခြင်းငှါ၊

ဥပေတုံ-ရောက်ခြင်းငှါ၊သမုပေတုံ-

ကောင်းစွာပြည့်စုံခြင်းငှါ၊အနွေတုံ-

အစဉ်လိုက်ခြင်းငှါ၊သမေတုံ-ညီညွတ်

ခြင်းငှါ၊အဘိသမေတုံ-ထိုးတွင်း၍သိ

ခြင်းငှါ၊ဣစ္စ-ရေက်၍၊ပဋိစ္စ-စွဲ၍၊

သမေစ္စ-ပေါင်းစု၍၊ အဘိသမေစ္စ-သိ

၍၊အပေစ္စ-ဖဲ၍။ဥပေစ္စ-ရောက်၍၊

ပဋိမုခံ -ရှေးရှု၊ဣတွာ-ရောက်၍ ၊

ဣတွာန-ရောက်၍၊

ဥပေတွာ-ဥပေတွာန-ဥပေတုန-

ကပ်ရောက်၍။

Comments

Popular posts from this blog

သီတဥတုႏွင္႔ဥဏွဥတု ေလာင္ကြ်မ္းပုံအထူး

မဟာဇာတိဝဂၤ

သီတေတေဇာစာ