သဒ္ဒနီတိဓာတ်၅
၅၁။ဣ ဂတိယံ။
ေယသံ ဓာတူနံ ဂတိအေတၳာ၊ဗုဒၶိပိ
ေတသံ အေတၳာ။ ပဝတၱိပါပုဏာနိပိ။
ဣတိ၊ဧတိ၊ဥေဒတိ၊ ဥဒါယတိ၊
ဥေပတိ၊သမုေပတိ၊ေဝတိ၊အေပတိ၊
အေဝတိ၊အေႏြတိ၊သေမတိ၊အဘိသ
ေမတိ၊သမေယာ၊အဘိသမေယာ၊
ဤတိ၊ဥဒိ၊ဧေကာဒိ၊ပ႑ိေတာ၊
ဣေတာ၊ဥဒိေတာ၊ဥေပေတာ၊သမုေပ
ေတာ၊အႏြိေတာ၊အေပေတာ၊သေမ
ေတာ၊ဧတေဗၺာ၊ပေစၥတေဗၺာ၊ပဋိယ
မာေနာ၊ပဋိေစၥာ၊ဧေႏၲာ၊အဓိေပၸေတာ၊
အဓိပၸါေယာ၊ပစၥေယာ၊
ပေစၥတုံ၊ဥေပတုံ၊သမုေပတုံ၊အေႏြတုံ၊
သေမတုံ၊အဘိသေမတုံ၊ဣစၥ၊ ပဋိစၥ၊
သေမစၥ၊အဘိသေမစၥ၊အေပစၥ၊ဥေပစၥၢ၊
ပဋိမုခံ ဣတြာ၊ဣတြာန၊ဥေပတြာ၊
ဥေပတြာန၊ဥေပတုန။
*ဣ-ဣဓာတ္သည္၊ဂတိယံ-သြားျခင္း
၌၊ဝတၱတိ-ျဖစ္၏။ ေယသံ ဓာတူနံ-
အၾကင္ဓာတ္တို႕၏၊ ဂတိအေတၳာ-
ဂတိအနက္သည္၊ေဟာတိ-ျဖစ္၏၊
ေတသံ-ထိုဓာတ္တို၏၊ဗုဒၶိပိ အေတၳာ
-သိျခင္းအနက္သည္လည္း၊
ေဟာတိ-ျဖစ္၏၊ပဝတၱိပါပုဏာနိပိ-
ျဖစ္ျခင္းေရာက္ျခင္းအနက္တို႕သည္
လည္း၊ေဟာႏၲိ-ျဖစ္ကုန္၏။
ဣတိ-ျဖစ္၏၊ ဧတိ-သြား၏၊ဥေဒတိ-
ျဖစ္၏၊တက္၏၊ဥဒါယတိ-ထေစ၏၊
ဥေပတိ-ေရာက္၏၊သမုေပတိ-
ေကာင္းစြာျပည္႕စုံ၏၊ ေဝတိ-ကင္း၏။
အေပတိ-ဖဲ၏။ အေဝတိ-သိ၏။
အေႏြတိ-အစဥ္လိုက္၏၊ သေမတိ-
ညီၫြတ္၏၊ေပါင္းစု၏၊စုေဝး၏၊
အဘိသေမတိ-သိ၏၊သမေယာ-
အေၾကာင္းညီၫြတ္ျခင္း၊ အခြင္႕၊အခါ၊
အေပါင္း၊အေၾကာင္း၊အယူ၊ရျခင္း၊
ပယ္ျခင္း၊ထိုးတြင္း၍သိျခင္း၊
အဘိသမေယာ- ထိုးတြင္း၍သိျခင္း။
ဤတိ-ေဘးရန္၊ ဥဒိ-ထေစျခင္း၊ျဖစ္
ေစျခင္း၊ ဧေကာဒိ-သမာဓိ၊
ပ႑ိေတာ-ပညာရွိ၊ ဣေတာ-ေရာက္
သည္၊ဥဒိေတာ-ေျပာဆိုေသာ၊တက္
ေသာ၊ ဥေပေတာ-ျပည္႕စံုေသာ၊
သမုေပေတာ-ေကာင္းစြာ ျပည္စံု
ေသာ။ အႏြိေတာ-အစဥ္လိုက္သည္၊
အေပေတာ-ဖဲသည္၊
သေမေတာ-ေပါင္းစုသည္၊ဧတေဗၺာ-
သြားအပ္သည္၊ ပေစၥတေဗၺာ-ေရွးရႈ
ေရာက္အပ္သည္၊ပဋိယမာေနာ-
ေရွးရႈသြားသည္၊ ပဋိေစၥာ-ေရွးရႈေရာ
က္အပ္သည္၊ ဧေႏၲာ-လာသည္၊
အဓိေပၸေတာ-အလိုရွိအပ္သည္၊
အဓိပၸါေယာ-အဓိပၸါယ္။ပစၥေယာ-
အေၾကာင္း။ပေစၥတုံ-သိျခင္းငွါ၊
ဥေပတုံ-ေရာက္ျခင္းငွါ၊သမုေပတုံ-
ေကာင္းစြာျပည္႕စုံျခင္းငွါ၊အေႏြတုံ-
အစဥ္လိုက္ျခင္းငွါ၊သေမတုံ-ညီၫြတ္
ျခင္းငွါ၊အဘိသေမတုံ-ထိုးတြင္း၍သိ
ျခင္းငွါ၊ဣစၥ-ေရက္၍၊ပဋိစၥ-စြဲ၍၊
သေမစၥ-ေပါင္းစု၍၊ အဘိသေမစၥ-သိ
၍၊အေပစၥ-ဖဲ၍။ဥေပစၥ-ေရာက္၍၊
ပဋိမုခံ -ေရွးရႈ၊ဣတြာ-ေရာက္၍ ၊
ဣတြာန-ေရာက္၍၊
ဥေပတြာ-ဥေပတြာန-ဥေပတုန-
ကပ္ေရာက္၍။
Uni၅၁။ဣ ဂတိယံ။
ယေသံ ဓာတူနံ ဂတိအတ္ထော၊ဗုဒ္ဓိပိ
တေသံ အတ္ထော။ ပဝတ္တိပါပုဏာနိပိ။
ဣတိ၊ဧတိ၊ဥဒေတိ၊ ဥဒါယတိ၊
ဥပေတိ၊သမုပေတိ၊ဝေတိ၊အပေတိ၊
အဝေတိ၊အနွေတိ၊သမေတိ၊အဘိသ
မေတိ၊သမယော၊အဘိသမယော၊
ဤတိ၊ဥဒိ၊ဧကောဒိ၊ပဏ္ဍိတော၊
ဣတော၊ဥဒိတော၊ဥပေတော၊သမုပေ
တော၊အနွိတော၊အပေတော၊သမေ
တော၊ဧတဗ္ဗော၊ပစ္စေတဗ္ဗော၊ပဋိယ
မာနော၊ပဋိစ္စော၊ဧန္တော၊အဓိပ္ပေတော၊
အဓိပ္ပါယော၊ပစ္စယော၊
ပစ္စေတုံ၊ဥပေတုံ၊သမုပေတုံ၊အနွေတုံ၊
သမေတုံ၊အဘိသမေတုံ၊ဣစ္စ၊ ပဋိစ္စ၊
သမေစ္စ၊အဘိသမေစ္စ၊အပေစ္စ၊ဥပေစ္စ္ဂ၊
ပဋိမုခံ ဣတွာ၊ဣတွာန၊ဥပေတွာ၊
ဥပေတွာန၊ဥပေတုန။
*ဣ-ဣဓာတ်သည်၊ဂတိယံ-သွားခြင်း
၌၊ဝတ္တတိ-ဖြစ်၏။ ယေသံ ဓာတူနံ-
အကြင်ဓာတ်တို့၏၊ ဂတိအတ္ထော-
ဂတိအနက်သည်၊ဟောတိ-ဖြစ်၏၊
တေသံ-ထိုဓာတ်တို၏၊ဗုဒ္ဓိပိ အတ္ထော
-သိခြင်းအနက်သည်လည်း၊
ဟောတိ-ဖြစ်၏၊ပဝတ္တိပါပုဏာနိပိ-
ဖြစ်ခြင်းရောက်ခြင်းအနက်တို့သည်
လည်း၊ဟောန္တိ-ဖြစ်ကုန်၏။
ဣတိ-ဖြစ်၏၊ ဧတိ-သွား၏၊ဥဒေတိ-
ဖြစ်၏၊တက်၏၊ဥဒါယတိ-ထစေ၏၊
ဥပေတိ-ရောက်၏၊သမုပေတိ-
ကောင်းစွာပြည့်စုံ၏၊ ဝေတိ-ကင်း၏။
အပေတိ-ဖဲ၏။ အဝေတိ-သိ၏။
အနွေတိ-အစဉ်လိုက်၏၊ သမေတိ-
ညီညွတ်၏၊ပေါင်းစု၏၊စုဝေး၏၊
အဘိသမေတိ-သိ၏၊သမယော-
အကြောင်းညီညွတ်ခြင်း၊ အခွင့်၊အခါ၊
အပေါင်း၊အကြောင်း၊အယူ၊ရခြင်း၊
ပယ်ခြင်း၊ထိုးတွင်း၍သိခြင်း၊
အဘိသမယော- ထိုးတွင်း၍သိခြင်း။
ဤတိ-ဘေးရန်၊ ဥဒိ-ထစေခြင်း၊ဖြစ်
စေခြင်း၊ ဧကောဒိ-သမာဓိ၊
ပဏ္ဍိတော-ပညာရှိ၊ ဣတော-ရောက်
သည်၊ဥဒိတော-ပြောဆိုသော၊တက်
သော၊ ဥပေတော-ပြည့်စုံသော၊
သမုပေတော-ကောင်းစွာ ပြည်စုံ
သော။ အနွိတော-အစဉ်လိုက်သည်၊
အပေတော-ဖဲသည်၊
သမေတော-ပေါင်းစုသည်၊ဧတဗ္ဗော-
သွားအပ်သည်၊ ပစ္စေတဗ္ဗော-ရှေးရှု
ရောက်အပ်သည်၊ပဋိယမာနော-
ရှေးရှုသွားသည်၊ ပဋိစ္စော-ရှေးရှုရော
က်အပ်သည်၊ ဧန္တော-လာသည်၊
အဓိပ္ပေတော-အလိုရှိအပ်သည်၊
အဓိပ္ပါယော-အဓိပ္ပါယ်။ပစ္စယော-
အကြောင်း။ပစ္စေတုံ-သိခြင်းငှါ၊
ဥပေတုံ-ရောက်ခြင်းငှါ၊သမုပေတုံ-
ကောင်းစွာပြည့်စုံခြင်းငှါ၊အနွေတုံ-
အစဉ်လိုက်ခြင်းငှါ၊သမေတုံ-ညီညွတ်
ခြင်းငှါ၊အဘိသမေတုံ-ထိုးတွင်း၍သိ
ခြင်းငှါ၊ဣစ္စ-ရေက်၍၊ပဋိစ္စ-စွဲ၍၊
သမေစ္စ-ပေါင်းစု၍၊ အဘိသမေစ္စ-သိ
၍၊အပေစ္စ-ဖဲ၍။ဥပေစ္စ-ရောက်၍၊
ပဋိမုခံ -ရှေးရှု၊ဣတွာ-ရောက်၍ ၊
ဣတွာန-ရောက်၍၊
ဥပေတွာ-ဥပေတွာန-ဥပေတုန-
ကပ်ရောက်၍။
Comments
Post a Comment