ပဋိသမ္ဘိဒါ
{ပဋိသမ္ဘိဒါမဂ္ဂ-၂၃}
သဗ္ဗံ ဘိက္ခဝေ ပရိညေယျံ။ ကိဉ္စ
ဘိက္ခဝေ သဗ္ဗံ ပရိညေယျံ?
စက္ခု ဘိက္ခဝေ ပရိညေယျံ၊ ရူပါ
ပရိညေယျာ၊ စက္ခုဝိညာဏံ ပရိညေ
ယျံ၊ စက္ခုသမ္ဖဿော ပရိညေယျော၊
ယမ္ပိဒံ စက္ခုသမ္ဖဿပစ္စယာ ဥပ္ပဇ္ဇတိ
ဝေဒယိတံ သုခံ ဝါ ဒုက္ခံ ဝါ အဒုက္ခမ
သုခံ ဝါ၊ တမ္ပိ ပရိညေယျံ။
*သောတံ ပရိညေယျံ၊သဒ္ဒါ ပရိညေ
ယျာ၊။ပ။*ဃာနံ ပရိညေယျံ၊ဂန္ဓာ ပရိ
ညေယျာ၊ *ဇိဝှာ ပရိညေယျံ၊ ရသာ
ပရိညေယျာ၊ *ကာယော ပရိညေ
ယျော၊ဖေါဋ္ဌဗ္ဗာ ပရိညေယျာ၊၊ပ။
*မနော ပရိညေယျော၊ ဓမ္မာ ပရိညေ
ယျာ၊ မနောဝိညာဏံ ပရိညေယျံ၊
မနောသမ္ဖဿော ပရိညေယျော၊
ယမ္ပိဒံ မနောသမ္ဖဿပစ္စယာ ဥပ္ပဇ္ဇတိ
ဝေဒယိတံ သုခံ ဝါ ဒုက္ခံ ဝါ အဒုက္ခမ
သုခံ ဝါ၊တမ္ပိ ပရိညေယျံ။
**ရူပံ ပရိညေယျံ၊ဝေဒနာ ပရိညေ
ယျာ၊သညာ ပရိညေယျာ၊သင်္ခါရာ
ပရိညေယျာ၊ဝိညာဏံ ပရိညေယျံ၊၊
*စက္ခု ပရိညေယျံ၊၊ပ။
*ဇရာမရဏံ ပရိညေယျံ။ပ။
*အမတောဂဓံ နိဗ္ဗာနံ ပရိယောသာ
နဋ္ဌေန ပရိညေယျံ။ ယေသံ ယေသံ
ဓမ္မာနံ ပဋိလာဘတ္ထာယ ဝါယမန္တဿ၊
တေ တေ ဓမ္မာ ပဋိလဒ္ဓါ ဟောန္တိ။
ဧဝံ တေ ဓမ္မာ ပရိညာတာ စေဝ
ဟောန္တိ တီရိတာ စ။
••••••••••••••••••••••••••••
ဘိက္ခဝေ-ရဟန်းတို့၊သဗ္ဗံ-အလုံးစုံကို၊
ပရိညေယျံ-ပိုင်းခြား၍သိအပ်၏၊
ဘိက္ခဝေ-ရဟန်းတို့၊ကိဉ္စ-အဘယ်
သို့သော၊သဗ္ဗံ-အလုံးစုံကို၊ပရိညေ
ယျံ-ပိုင်းခြား၍သိအပ်သနည်း?
ဘိက္ခဝေ-ရဟန်းတို့၊ စက္ခု-မျက်စိကို၊
ပရိညေယျံ-ပိုင်းခြား၍သိအပ်၏၊
ရူပါ-ရူပါရုံတို့ကို၊ပရိညေယျာ-ပိုင်း
ခြား၍သိအပ်ကုန်၏၊ စက္ခုဝိညာဏံ-
မြင်သိမှု စက္ခုဝိညာဏ်ကို၊ပရိညေ
ယျံ-ပိုင်းခြား၍သိအပ်၏၊
စက္ခုသမ္ဖဿော-မြင်တွေ့မှုကို၊ ပရိ
ညေယျော-၏၊ စက္ခုသမ္ဖဿပစ္စယာ-
မြင်တွေ့မှုဟူသော အကြောင်းငေ့်။
သုခံ ဝါ-သုခသော်လည်းဖြစ်သော၊
ဒုက္ခံ ဝါ-ဒုက္ခသော်လည်းဖြစ်သော၊
အဒုက္ခမသုခံ ဝါ-အဒုက္ခမသုခသော်
လည်းဖြစ်သော၊ ယမ္ပိဒံ ဝေဒယိတံ-
အကြင်ခံစားမှု ဝေဒနာသည်လည်း၊
ဥပ္ပဇ္ဇတိ-ဖြစ်၏၊ တမ္ပိ-ထိုဝေဒနာကို
လည်း၊ပရိညေယျံ-၏။
*သောတံ-နားကို၊ပရိညေယျံ-၏၊
သဒ္ဒါ-သဒ္ဒါရုံတို့ကို၊ပရိညေယျာ-
ကုန်၏၊
*ဃာနံ-နှာခေါင်းကို၊ပရိညေယျံ-၏၊
ဂန္ဓာ-ဂန္ဓာရုံတို့ကို၊ပရိညေယျာ-ကုန်
၏၊
*ဇိဝှါ-လျှာကို၊ပရိညေယျာ-၏၊
ရသာ-ရသာရုံတိုကို၊ ပရိညေယျာ-
ကုန်၏
*ကာယော-ကိုယ်ကို၊ပရိညေယျော-
၏၊ဖေါဋ္ဌဗ္ဗာ-ဖေါဋ္ဌဗ္ဗာရုံတို့ကို၊ပရိညေ
ယျာ-ကုန်၏၊
*မနော-စိတ်ကို၊ပရိညေယျော-၏၊
ဓမ္မာ-ဓမ္မာရုံတို့ကို၊ပရိညေယျာ-ကုန်
၏၊မနောဝိညာဏံ-စိတ်သိမှုမနော
ဝိညာဏ်ကို၊ပရိညေယျံ-၏၊ မနောသ
မ္ဖဿော-စိတ်တွေ့ကို၊ပရိညေယျော-
၏၊ မနောသမ္ဖဿပစ္စယာ-စိတ်တွေ့
မှုဟူသောအကြောင်းကြောင့်၊
သုခံ ဝါ-သုခသော်လည်းဖြစ်သော၊
ဒုက္ခံ ဝါ-ဒုက္ခသော်လည်းဖြစ်သော၊
အဒုက္ခမသုခံ ဝါ-အဒုက္ခမသုခသော်
လည်းဖြစ်သော၊ယမ္ပိဒံ ဝေဒယိတံ-
အကြင်ခံစားမှုဝေဒနာသည်လည်း၊
ဥပ္ပဇ္ဇတိ-ဖြစ်၏၊တမ္ပိ-ထိုဝေဒနာကို
လည်း၊ပရိညေယျံ-၏၊
*ရူပံ-ရုပ်ကို၊ဝေဒနာ-ဝေဒနာကို၊
သညာ-သညာကို၊သင်္ခါရာ-သင်္ခါရတို့
ကို၊ဝိညာဏံ-ဝိညာဏ်ကို၊
*စက္ခု-မျက်စိကို၊
*ဇရာမရဏံ-ဇရာမရဏကို၊
*အမတောဂဓံ-သေခြင်းလည်းမရှိ
မျက်မှောက်ပြုခြင်းဖြင့် သတ္တဝါတို့၏
တည်ရာလည်းဖြစ်သော၊ နိဗ္ဗာနံ-
နိဗ္ဗာန်ကို၊ပရိယောသာနဋ္ဌေန-အပြီး
အဆုံးဟူသောသဘောဖြင့်၊
ပရိညေယျံ-၏။
*ယေသံ ယေသံ ဓမ္မာနံ-အကြင်အ
ကြင်တရားတိုကို၊ပဋိလာဘတ္ထာယ-
ရခြင်းငှါ၊ ဝါယမန္တဿ-အားထုတ်
သောသူ၏၊တေ တေ ဓမ္မာ-ထိုထို
တရားတို့ကို၊ပဋိလဒ္ဓါ-ရအပ်ကုန်
သည်၊ဟောန္တိ-ဖြစ်ကုန်၏၊ ဧဝံ-ဤ
သို့လှျင်၊တေ ဓမ္မာ-ထိုတရားတိုကို၊
ပရိညာတာ စေဝ-ပိုင်းခြား၍သိအပ်
ကုန်သည်လည်း၊ဟောန္တိ-ကုန်၏၊
တီရိတာ စ-ဆုံးဖြတ်အပ်ကုန်သည်
လည်း၊ဟောန္တိ-ဖြစ်ကုန်၏။
Comments
Post a Comment